Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remik181
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Nie 15:50, 13 Mar 2011 Temat postu: Amortyzator gazowy czy olejowy? |
|
Witam.
Mam dylemat bo nie wiem jakie amortyzatory kupić gazowe czy olejowe?
Amortyzatory chcę kupić do VW Golf 3 Kombi.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Remik181 dnia Nie 15:51, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Młody
Klubowicz
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Nie 21:58, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
Zależy jak do seryjnego zaiasu to możesz kupić olejowe a jak nie to raczej gazówki Ja ogółem wole gazowe o wiele lepiej mi się na nich jeździ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek
Klubowicz
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Nie 22:53, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
tyle że gwint na gazowych to chyba ponad 2k jak nie więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Młody
Klubowicz
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 2:08, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
Mi chodziło o jakieś springi "sportowe"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Remik181
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pon 18:41, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
To auto jest do użytku codziennego więc nie będzie w nim chyba żadnych "tuningów"
Doradźcie które lepsze.
Z góry Dziękuje:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Młody
Klubowicz
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 22:13, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
Jak dla mnie lepsze są gazówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Remik181
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 0:18, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
Młody na których auto jest bardziej twarde?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kepa416
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlęcin
|
Wysłany: Wto 0:28, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
Gazówki To chyba różni się głównie szybkością powrotu bo olej będzie łagodniejszy ale będzie się bujał i komfort zwiększy ale gazówki będą szybko reagowały i będą twardsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Piotrus!
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Wto 1:31, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
Wsadzilem olejowki do gwintu Powiem, ze jest duza roznica. A mianowicie jest bardziej komfortowy i wydaje mi sie ze lepiej wyczowa dziurska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MaxDamageDA
Klubowicz
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 2:12, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
Sprawa wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku rowerów / motorów
Gaz jako medium sciskane nigdy nie będzie tak czuły na małe nierówności jak olej. Ponadto amortyzator gazowy/powietrzny ma słabsze właściwości tłumiące. Daje też mniejsze pole do popisu jeśli chodzi o wpływ na charakterystykę ugięcia.
Zawieszenie olejowe pozwala nawet na progresję hydrauliczną niezależną od twardości i uzwojenia sprężyn jednak wymaga to odpowiedniego zaworowania i konstrukcji samego tłumika.
Znaczy to mniej więcej tyle, że wrażenie iż amortyzator jest twardszy to tak naprawde złudzenie bowiem jego skok przy jednakowej sile nacisku będzie identyczny z olejowym jednak stlumienie tejże siły będzie bardziej 'tępe' stąd wrażenie sztywnosci.
Zarówno olej jak i gaz zmieniają swoje właściwości pod wpływem temperatury ( ta zwiększa się w miarę ściskania - sportowa jazda - wyzsza temeratura ) jednak olej znów wygrywa - jest mniej wrażliwy i szybciej oddaje temperaturę.
Sa oczywiscie konstrukcje olejowo/gazowe gdzie jest jedna główna rura, ale podzielona na komory: powietrzna i olejowa czesto ze zbiornikiem wyrownawczym. Temat rzeka.
Jak ktoś ma ochotę to chętnie wyjasnię dokladniej jak to działą i dlaczego na gg : )
Ogolnie amory to moja branza, mialem serwis wszystkich typow amorow do rowerow. Dziwi fakt, ze np tylny amor do mojego roweru ( najlepszy jaki sie dalo, ale jednak do roweru ) kosztowal wiecej niz gwint - czyli jednak 4 amory - do e34
Ponadto technologia tlumikow samochodowych jest strasznie kiepska wzgldem tej w rowerach czy mx, a niby zasada dzialania ta sama. Auta maja zazwyczaj kiepska charakterystyke tlumienia kompresji, tlumienie powrotu jest slabe i nie ma mozliwosci regulacji kompresji szybkiej/wolnej. Wiekszosc amorkow wogole nia ma zaworowania... jest jedynie tlumik przelotowy czuly na predkosc ( cisnienie ) ktory znajdziemy juz w damperach rowerowych za 200zl... Bida. Jedyne co ma naprawde fajne tlumiki z zaworowaniem zarowno kompresji i powerotu i dodatkowa komora to bilstein. I cene tez ma odpowiednia
Z drugiej strony dobra spręzyna z dampera do roweru kosztuje wiecej niz caly magiczny zestaw TA i TAMTA technix, wiec czego sie spodziewac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxDamageDA dnia Wto 2:49, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|